2. júla 1900
okolo dvadsiatej hodiny sa vzniesla nad Bodamským jazerom v blízkosti Friedrichshafenu prvá vzducholoď Zeppelin: LZ1. V jej dvoch gondolách sa vznášalo päť osôb, jednou z nich bol vizionár, priekopník leteckej technológie a zakladateľ podniku gróf Ferdinand von Zeppelin (1838 – 1917). Asi nikto netušil, aký dôležitý bude tento deň pre dejiny letectva. Zeppeliny niesli meno a nápad svojho staviteľa nad všetkými moriami a kontinentmi, skracovali vzdialenosti tohto sveta a uvádzali éru leteckej dopravy. V rokoch 1900 až 1938 vyrobila spoločnosť Zeppelin Luftschiffbau GmbH celkovo 119 vzducholodí. Všetky podľa konštrukčného princípu, ktorý vyvinul gróf Zeppelin a jeho spolupracovníci: tuhé rebrá s vnútornými nosnými plynovými bunkami a vonkajším plášťom.
Zeppelin sa stal katalyzátorom špičkovej techniky a Friedrichshafen priemyselným centrom. Zo spoločnosti Zeppelin Luftschiffbau vzniklo v priebehu rokov mnoho významných podnikov, po druhej svetovej vojne to bol dnešný koncern Zeppelin s obchodnými úsekmi Obchod a Priemysel.
Zeppelin & Cat: Partnerstvo hory prenáša.
V roku 1950 bola nástupníckym podnikom spoločnosti Luftschiffbau Zeppelin GmbH spoločnosť Metallwerke Fiedrichshafen GmbH. O štyri roky neskôr získal podnik exkluzívne práva na predaj a servis strojov Caterpillar na presun zeminy po celej SRN. Caterpillar bol už vtedy najväčším výrobcom stavebných strojov na svete. Zeppelin vybudoval celoplošnú sieť predajní v Západnom Nemecku. Dokonale vybavené servisné vozidlá boli už začiatkom 70-tych rokov zárukou, že pomoc sa k zákazníkom dostane rýchlo.
Zeppelin v 80-tych a 90-tych rokoch
Dve desaťročia pred zmenou storočia sa koncern Zeppelin rozvíjal zvlášť dynamicky. Uvedenie nových produktov a služieb, rozšírenie trhu po zjednotení Nemecka a strategická reštrukturalizácia v 90-tych rokoch umožnili enormný rast so súčasným zvyšovaním kvality, výkonu a účinnosti.
Stavebný trh sa v 80-tych a 90-tych rokoch od základov zmenil – namiesto veľkých stavenísk sa objavovalo množstvo menších. Zmenili sa aj nároky na stavebné mechanizmy – okrem špeciálnych strojov sa požadovali kompaktné a tiché, ale pritom výkonné stroje: malé až stredne veľké pásové a kolesové rýpadlá, kolesové nakladače. Namiesto veľkých nákladných vozov sa začali používať v teréne výborne pohyblivé dumpre. Koncom 90-tych rokov vzrástol dopyt po skutočných „ministrojoch“.
Každý rok prináša Zeppelin na nemecký trh 5000 nových stavebných strojov Cat, a je tak vo svetovom meradle najúspešnejším partnerom Caterpillaru.
..